lørdag den 2. juni 2012

Bolig søges


Hejsa
Jeg hedder Kristian, jeg er 26 og leder efter et nyt sted at bo i København. Det gør jeg fordi min nuværende udlejer, Gitte, skal flytte sammen med sin kæreste i hendes lejlighed. Det betyder jo som sagt at jeg skal finde et nyt sted at rumstere, læse bøger, spise gulerødder og drikke whiskey.
Jeg er færdiguddannet filosof (bachelor) og journalist (kandidat) og arbejder i forlagsbranchen, hvor jeg muntrer mig med at lave presse og marketing. Jeg er lidt en bognørd, så det er luksus for mig at kunne nørde rundt med bøger til hverdag. 
Spørg mig om Kampen om Tronen - I dare you.
Jeg har rejst en del, men det har universitetet sat en jævnt effektiv stopper for de sidste par år. Men det er slut nu - jeg satser på at genoptage den fornøjelige ting det er, at rejse lidt rundt. Spise tørre sandwiches, vente på tog og leve af kaffe alle mulige sære steder i verden. Det burde egentlig ikke være lækkert. Men det er det, og så er der jo ikke nogen grund til at tænke to gange.
På turene har jeg både taget toget fra Beijing til Lhasa (der er langt), slåsset med en bjørn (de er store), mødt en dame, der troede jeg var en engel (hun var VIRKELIG gammel), skudt med seksløbere (REKYL!) og mødt Bill Clinton (han er også stor). Det er skægt.
Jeg har også engang været soldat. Jeg er åbenbart vildt god til at grave huller, og derefter stå i det, klædt ud som en busk.  Det havde jeg ikke vidst hvis jeg ikke havde prøvet.
Jeg elsker lakridspiber og kaffe. Laver nogle gange ekstreme sandwiches, som er umulige at spise. Jeg har min egen stempelkande, som jeg er meget glad for. Men til daglig når jeg kun at drikke instant. Det er nok ikke kun mig. Jeg dyrker meget Crossfit. Det er skægt.
Jeg er fra Sønderjylland, men snakker forståeligt dansk.
Om mig som udlejer synes jeg nok det er værd at nævne, at jeg er utrolig flink og let at have med at gøre. Jeg sætter pris på at bo rent, men jeg får ikke kuller over en glemt tallerken. Nogle gang er det endda mig der glemmer den. Det har altid været min oplevelse at man ret hurtigt pejler sig ind på et rimeligt niveau som alle kan leve med, såfremt man er lidt lydhør. Jeg har haft både mandlige og kvindelige roommates, og det har altid fungeret fint. 
Giv lige lyd hvis du/I har et sted i København og mangler en roommate, så er du/I lækre/seje.
Vh


Og hvis du ikke kan hjælpe mig med et sted at bo, må du nok hellere følge mig på Twitter. Som et lille plaster på såret forstås.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar